Allround Projectmedewerker Leefbaarheid en Participatie (32 uur)

Dit is jouw kans om met ons het verschil te maken! Wil jij samen met een energiek team werken aan duurzame ontwikkelingen met maatschappelijke impact op het platteland in Nederland? Wegens uitbreiding van onze projectenportefeuille zijn wij op zoek naar een allround projectmedewerker op het gebied van leefbaarheid en participatie.

Wat doet Stimuland?
Elke samenleving heeft een vitaal platteland nodig. Een goed ontwikkeld en leefbaar buitengebied met een mooi landschap en ruimte voor de natuur is onmisbaar voor een gezonde leefomgeving van dorpen en steden. Het platteland is bovendien het werkterrein van boeren en tuinders, de producenten van ons voedsel. Stimuland maakt zich als onafhankelijke stichting en non-profit organisatie sterk voor een vitaal platteland.

Stimuland vervult een onafhankelijke brugfunctie om beleidsplannen en uitvoering dichter bij elkaar te brengen. We richten ons op een duurzame, perspectiefvolle agrarische sector en op de leefbaarheid in buurtschappen, dorpen en wijken. Dit doen wij in opdracht van provincies, gemeenten, waterschappen en het agrarisch bedrijfsleven met als doel om de positie van plattelandsbewoners en boeren te versterken. We brengen energie, we weten ambities, kennis en mensen te verbinden en we denken, waar nodig, buiten de gebaande paden. Wij willen méér achterlaten dan alleen een projectresultaat.

Wat ga je doen?
Als allround projectmedewerker ga je aan de slag met verschillende projecten op het gebied van leefbaarheid en participatie. Je functie is veelzijdig. Zo draag je zorg voor de uitvoering van projecten/projectonderdelen, bewaak je de voortgang van projecten en schrijf je rapportages. Ook ga je het veld in, onderhoud je interne en externe contacten en verzorg je de projectcommunicatie. Verder draag je actief bij aan de ontwikkeling van onze organisatie en signaleer je kansen in de markt.

Een project waarmee je aan de slag zal gaan betreft de ondersteuning van de jongerenvereniging Plattelands Jongeren Gelderland (PJG). Als projectmedewerker ondersteun je jongeren(verenigingen) en hun bestuurders in Gelderland, schrijf je artikelen voor ledenbladen en organiseer je diverse bijeenkomsten. Ook neem je deel aan diverse netwerken in Gelderland waarin je PJG vertegenwoordigt. Daarnaast maak je deel uit van het team van de Leefbaarheidsalliantie Gelderland, waar PJG één van de vier partners in is, om initiatieven van jongeren op het platteland en in de kernen te ondersteunen.

Wat breng je mee?
Je hebt een afgeronde, relevante HBO- of WO-opleiding en tenminste 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Je wilt graag werken aan de maatschappelijke opgaven op het platteland en je hebt een brede interesse in het sociaal-ruimtelijk domein. Je bent ondernemend, samenwerkingsgericht en je bent scherp op details. Je denkt in oplossingen en wil het best mogelijke resultaat voor onze opdrachtgevers realiseren. Je bent in het bezit van een rijbewijs en eigen vervoer.

Wat bieden wij?
Wij bieden een afwisselende en uitdagende functie voor 32 uur per week in een kleine, dynamische organisatie waarin maximaal ruimte is voor eigen initiatief. Het salaris bedraagt tussen de € 2.363,- en € 3.939,- bruto per maand op fulltime basis (36 uur per week), conform functiegroep 7. Inpassing in de salarisschaal is afhankelijk van relevante werkervaring. De aanstelling is voor de duur van één jaar met mogelijkheid tot verlenging. Jouw standplaats is Vilsteren. Je krijgt de mogelijkheid om thuis en flexibel te werken. Een gezellig en ambitieus team zit bij het pakket inbegrepen.

Jouw sollicitatie
Herken jij jezelf in deze vacature? Stuur dan uiterlijk 10 mei 2021 je cv en motivatie naar Lucie Otten, officemanager, via lotten@stimuland.nl. Je ontvangt uiterlijk 17 mei 2021 een reactie op jouw sollicitatie. De (digitale) sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 20 mei 2021. Mocht het gesprek voldoende aanknopingspunten bieden, dan zal een tweede sollicitatiegesprek plaatsvinden op dinsdag 25 mei 2021. Het navragen van referenties kan deel uitmaken van de procedure.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie of over de procedure kun je telefonisch contact opnemen met Ingrid Jansen, directeur-bestuurder, via 06 – 46 60 35 92.

 Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.